Magnetic Island, Mission Beach en Cairns - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Denise & Evelien - WaarBenJij.nu Magnetic Island, Mission Beach en Cairns - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Denise & Evelien - WaarBenJij.nu

Magnetic Island, Mission Beach en Cairns

Door: Denise & Evelien

Blijf op de hoogte en volg Denise & Evelien

09 Januari 2019 | Australië, Magnetic Island

Met de Greyhound bus kwamen we aan in Townsville. We waren net weer gewend aan de vaste grond onder onze voeten (na de zeiltour), toen we weer plaatsnamen op het dek van de ferry om naar Magnetic Island te vertrekken. We dropten de spullen achterop het dek en gingen zelf op de stoelen zitten. Gezien de warmte, konden wij wel wat verkoeling gebruiken. Die verkoeling kwam uiteindelijk ook, maar niet voor ons. Onze backpacks aan boord kregen de volle laag water over zich heen.. Het nadeel was dat alles natuurlijk nat was, het voordeel was echter dat onze ruggen (die de tassen dragen) even later alsnog verkoelden.

Aangekomen op Magnetic Island, namen we de bus naar ons hostel (die reeds geboekt was). Het hostel, liggend aan het strand, zag er door de vele lichtjes en leuke aankleding erg sfeervol en mooi uit. Na geïnstalleerd te zijn, gingen we terug naar het centrum(pje) om wat boodschappen te doen en vast een auto te huren voor de volgende dag. Hierna gingen we weer terug. De avond aten we bij het hostel en childen we op het strand met gingerbeer en een zak chips. Daarna gingen we slapen om de volgende dag fris op te staan.

We startten de ochtend met een lekker ontbijtje bij het hostel. Hierna liepen we via het strand naar de plek waar we de auto gehuurd hadden. De Barbie-auto is erg populair op Magnatic Island om mee te touren. Uiteraard vonden wij onszelf veel te stoer voor een Barbie-auto en kozen daarom voor een Ken expemplaar. In een 4x4 zonder dak scheurden we over Magnatic Island. Thirza leerde Evelien hoe ze alles links moest doen: schakelen, rijden en kijken. Denise had alle vertrouwen in hun rijkunsten, en childe languit op de achterbank (deze keer niet slapend). Hoewel Magnatic Island nogal klein is, volgden wij het advies om in Australië met een minimale voorraad voor 2 dagen aan eten en drinken op pad te gaan. Met alle boodschappen in de auto geladen, reden we verder. We stopten op een aantal mooie plekken en genoten, zoals we eigenlijk altijd doen, ontzettend. Onderweg stuitten we op een groep kijkende mensen. We wisten meteen wat dit betekende: er moest een koala in de boom zitten! We remden zo hard we konden en gingen naast de mensen staan. Bovenin de boom zat inderdaad een hele schattige, pluizige koala. Na elke hoek en iniminie beweging op de foto te hebben gezet, reden we verder als echte rangers in de jungle. In de zoektocht naar bijzondere dieren, zag Denise meerdere malen een kakatoe, heel mooi! De combinatie van de stralende dag, de coole auto en de leuke muziek maakte het een hele chille dag! We sloten de autorit af met een uitkijk op de prachtige zonsondergang bij de zee. In het donker reden we door de jungle terug naar het hostel, waar we lekker aten en op het strand childen.

Na heel wat kilometers (welgeteld 107 op een heel klein eiland), brachten we de volgende dag de Ken-auto weer terug. De ferry bracht ons terug naar Townsville. Omdat we een paar uur speling hadden voordat de Greyhoundbus ging, lunchten we in de stad. Hierna moesten we helaas Thirza gedag zeggen. We hebben ontzettend genoten van de tijd samen en ze zal zeker gemist worden.. Na het afscheid wachtten wij op de bus die ons naar de Greyhoundstop zou brengen. We wachtten en wachtten.. we zagen vanalles voorbij rijden, behalve de bus.. Een beetje gestrest checkten we nog een keer de bustijd. Terwijl we dat deden, hoorden we in de verte een bus. We keken opgelucht op, maar zagen tot onze schrik dat de bus aan de overkant van de weg wegreed! De tijd begon nu toch echt te dringen, dus we moesten een oplossing verzinnen om alsnog op de Greyhoundstop te komen... Gelukkig bleek de Uber ook in dit kleine stadje actief te zijn. Vol gas bracht hij ons naar de plek waar we zijn moesten, waar we uiteindelijk op tijd aankwamen. De Greyhound bus bracht ons dichtbij Mission Beach, het allerkleinste dorpje waar we tot nu toe geweest zijn. Een shuttlebus bracht ons naar het hostel in Mission Beach zelf. Nadat we gesetteld waren, liepen we door de (letterlijk enige) straat om opzoek te gaan naar een supermarkt. Deze bleek niet aanwezig. Hierdoor waren we genoodzaakt om alwèèr uit eten te gaan (niet dat dat nou zo erg is, behalve voor onze portemonnee). De verdere avond childen we op de bank en videobelden we met thuis.
Gezien we afgelopen (bijna) maand elke dag wat ondernomen hebben, besloten we de volgende dag een keer helemaal niets te doen. Deze beslissing kwam goed uit, gezien er ook helemaal niets te doen was. De enige activiteit van deze dag was een taxirit (van hostelgenoten die we al eerder hadden ontmoet aan boord bij Kapitein Kevin) naar de supermarkt en terug. Voor de rest keken we flikken Maastricht, lagen we bij het zwembad en begonnen we een serie. Het was een hele chille dag! Toen we de zevenpersoons kamer in Rainbow Beach voor onszelf hadden, dachten we het niet beter te kunnen treffen. Deze dag overtrof echter zelfs die luxe: we hadden het hele hostel + zwembad voor ons alleen!

De nieuwe energie die we in Mission Beach gekregen hadden, zorgde er voor dat we de volgende dag uitgerust de bus naar Cairns instapten. Tijeens de korte rit zagen we behalve de prachtige bergen en natuur ook nog wallibies. Bij aankomst in Cairns regelden we gemakkelijk een hostel. Na boodschappen gedaan te hebben en geïnstalleerd te zijn, gingen we naar de lagoon om te chillen en zwemmen. Dit is al de derde plaats in Australië met een heel mooi, openbaar zwembad midden in de stad. Heel chill! Nadat we terug waren en gekookt hadden (welverstaan een veel te kleine kant en klaar maaltijd), gingen we naar de night market. We struinden de kraampjes af en vermaakten ons goed. Omdat de veel te kleine maaltijd onze honger niet gestild had, haalden we nog wat eten en childen we bij de gezellig verlichtte lagoon.

Toen we de volgende ochtend opstonden, stond de tourgide voor onze Artelon Tabletour al bijna op ons te wachten. We werden opgehaald in een soort grote campervan. Met ongeveer 15 mensen reden we naar 5 verschillende stops: een reusachtige boom genaamd the Cathedral Fig three (zoals de boom in de film Avatar) een meer (Lake Eacham) en drie watervallen (Dinner falls, Milla Milla en Josephine falls). The Cathedral Fig three leek bijna nep. De gigantische boom bestond uit heel veel verschillende soorten stammen. Zoiets hebben we nog nooit gezien! Na de eerste indrukwekkende stop, stopten we bij Lake Eacham. Bij dit meer kregen we onze morning tea en mochten we zwemmen. Het zwemmen deden we niet alleen met de groep.. ook krokodillen waren aanwezig in het meer! We vertrouwden volledig op onze tourgide die zei dat we niet opgegeten zouden worden. Dát is gelukt! Na het zwemmen in het meer, gingen we naar de Dinner Falls, waar we prachtig uitzicht hadden en onder de waterval mochten zwemmen. Hier kregen we ook onze lekkere, verse lunch. De vierde stop was bij Milla Milla. Deze waterval hebben jullie misschien wel eens gezien in de Herbal Essence reclame. Het water klotst van een enorme afstand stijl naar beneden, prachtig! We wilden onszelf een hoop genânte acties besparen, en lieten de hairflip (uit de reclame) daarom maar achterwegen.. Wel zwommen we bij de waterval. Het geluid van het harde klotsende water en de enorme windvlaag die er vanaf kwam, maakte het erg intens. Heel vet! De vijfde stop (bij Josephine falls), was naast heel mooi, vooral erg leuk! De grote waterval stroomde over een gladde rots, waardoor je de rots als glijbaan kon gebruiken: hilarisch! Na alle stops reden we terug naar huis. DJ Denise zorgde gedurende de hele tour voor chille muziek. Dit zorgde ervoor dat de tour nog chiller beleefd werd!

We sloten de hele leuke dag samen af in een restaurantje dichtbij ons hostel. We proostten op de gigantisch leuke en mooie tijd die we in Australië hebben gehad! Hierna pakten we onze backpacks, zetten we onze wekker (om 02:45!!) en gingen we slapen. Die nacht droomden we vast over ons nieuwe avontuur die de volgende dag in Nieuw-Zeeland zou beginnen... Op naar deel twee van onze reis!

• 11 Januari 2019 - 01:53

Thirza :

Super leuk verslag weer lieverds! Ik heb enorm genoten van de tijd samen met jullie, thanks for having me! :)
    Hoop dat jullie in NZ weer heel veel mooie dingen mogen zien en meemaken!
    Ik ga jullie missen!
    Liefs en een knuffel van mij!

• 11 Januari 2019 - 04:28

Anneke:

Gave verhalen weer en wat gezellig dat jullie met Thirza waren! NZ zal qua temperaturen vast wat aangenamer zijn en ik ben benieuwd wat al het moois is dat jullie daar weer aantreffen en natuurlijk de avonturen die liggen te wachten. Veel plezier en liefs, Anneke

• 11 Januari 2019 - 06:58

Henk Lefers:

Hi New Zealanders....wat een mooi reisverslag hebben jullie er weer van gemaakt. Hopelijk maken jullie in Nieuw Zeeland ook fantastische dingen mee. Groetjes Anneke en Henk

• 11 Januari 2019 - 11:36

Marleen:

Leuk hoor de verslagen, zo liften we een beetje met jullie mee.
    Veel plezier met “deel 2”.

• 14 Januari 2019 - 04:51

Mark En Susanne:

Super gaaf om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken.
    Nu lekker genieten van het prachtige Nieuw Zeeland.